Repülő Virágos Kártyák

Olvasd el ezt a leírást más nyelveken: EN DE HU RU

Nézd meg a másik két játékom leírását: Szómágia és Láthatatlan szavak (ÚJ)

A játék célja, hogy a kártyákat csökkenő sorrendbe rendezzük és a felső 4 kártya gyűjtőhelyre mozgassuk. A kártyákat külön külön vagy egyesítve mozgathatjuk a gyűjtőkbe. 

A játék kezdetén a gyűjtők üresek, bármelyik szin bármelyek gyűjtőbe mozgatható. 1, 2, 3 vagy 4 csomag kártyával játszhatunk.

A játék elsö indulásakor a következö ablak jelenik meg: (ÚJ)

GameCenter HU

– A Kapcsolódás a Game Center-hez pontot választva a játék felkapcsolódik a Game Center-re és feltölti a játékos legjobb eredményeit miden szinten és minden kártyacsomag szám-hoz.

– A kérdezz késöbb pontot választva a játék következö indulásakor újra megjelenik az ablak.

– A ne kérdezz többé pontot választva az ablak többé nem jelenik meg.

StartPicture hu

Játékszabályok:

Egy kártya mozgatásához érintsük meg a kártyát, majd húzzuk az ujjunkat a kivánt irányba. A kártyától egy vonal indul (általában piros, de ha párosítható kártyára irányul, akkor zöldre vált). A vonal addig megy, amig kártyába vagy falnak nem ütközik. Falnak ütközve visszatükröződik. Maximum 5 tükröződés lehetséges. 

Greenline hu
Redline hu

Az ujjunkat felemelve indíthatjuk a kártya mozgását. A kártya a  korábban mutatott  (piros vagy zöld) vonalon halad.

Párosítható kártyának ütközve a két kártya egyesül, megmutatva a csomagban levő kártyák minimális és maximális értékét. Ha nem megfelelő kártyának ütközik, akkor visszatér az eredeti helyére, pontveszteség nélkül.

Két kártya akkor párosítható ha értékeik szomszédosak és szinben megegyeznek. 

Példák:

  • 4 és 5 párosítható
  • 456 és 23 párosítható.
  • 910JD és K párosítható
  • JDK bármelyik üres gyűjtőbe mozgatható
  • J csak abba az azonos színű gyűjtőbe mozgatható, amelyben DK található.
  • 2 vagy több csomag esetén A és K is párosítható. 2 csomag esetén 1 AK páros lehetséges, 3 csomag esetén 2, 4 csomag esetén pedig 3 A és K párosítható.
CardA K 2pkg
CardA K 3pkg
CardA K 4pkg

Több csomaggal való játék esetén a program a kártyákon kis számokkal jelzi, hogy az adott kártya melyik csomaghoz tartozhat. Ha egy kártya bármelyik csomaghoz tartozhat, akkor nincs jelzöszám. Ha 2 csomaggal játszunk, akkor egy AK páros igy néz ki:  . Ha 3 csomaggal játszunk, akkor egy AK páros igy néz ki:  . Ez azt jelenti, hogy az A a legfelsö (3.) vagy a középsö (2.) csomaghoz tartozhat, a K pedig a középsö (2) vagy a legalsó (1) csomaghoz (A3K2 vagy A2K1). 4 csomag esetén az AK páros kinézete:  (A4K3 vagy A3Kvagy A2K1).

Card4 Q 2pkg
CardK 10 2pkg

Pl. = 432AKQ. Két csomaggal való játék esetén a 432A a felsö (2.) csomagban van, a KQ pedig az alsó (1.) csomagban. A fenti kártya azt is jelenti, hogy a második K csak a felsö csomagban lehet, ezért ha van egy KQJ10 sorozatunk kék szinböl, akkor az csak a felsö csomaghoz tartozhat:  . A program ügyel arra, hogy különbözö csomagokhoz tartozó kártyákat ne kapcsolhassunk össze. Ilyen próbálkozás esetén piros vonalat rajzol.

A mozgó kártyák értéke a csomagban levő kártyák összege. Ha pl. egy olyan kártyaoszlop mozog, amelyben K – D – J – 10 kártyák vannak, akkor e csomag értéke 13 (K) + 12(D) + 11(J) + 10 = 46. Ez az érték adódik hozzá a megszerzett pontokhoz minden visszatükrözésnél, valamint a célkártyával való egyesüléskor. Igy ha a fenti példa (KDJ10) csomag 4 visszatükröződés után a “9” kártyával egyesül, akkor a pontszám 5 * 46 = 230-al emelkedik. Ha az igy keletkezett csomag újabb 3 ütközés után egyesül a 8-as kártyával, akkor további 4 * 55 = 220 ponttal növekszik a pontszámunk.

Ha a játékot befejeztük (az összes kártyát a a felsö gyüjtökbe mozgattuk),

Gameended hu

akkor egy Gratulációs kép jelenik meg, ami a lejátszott játék szintjét, csomagszámát, formátumát, sorszámát, idötartamát és az elért pontszámot jeleniti meg, alatta pedig a Startmenü látható.

Congratulation hu

A játék 26 szintböl áll, mindegyik szinten 1, 2, 3 vagy 4 csomaggal, igy összesen 104 különbözö játékformátum lehetséges. Szintenként 9999 különbözö játék játszható. Az összes lehetséges variációk száma 104 x 10000 = 1040000.

A játékmezö formátuma az egyes szinteken:

SzintFormátum
13×3
23×4
33×5
44×6
54×4
64×5
74×6
84×7
95×5
105×6
115×7
125×8
136×6
146×7
156×8
166×9
177×7
187×8
197×9
207×10
218×8
228×9
238×10
249×9
259×10
2610×10

A képernyő tetején levö tablón a következő információkat látjuk:

Infosheet HU

  1. sor:

  • Játék: az aktuális játék sorszáma
  • Formátum: az aktális játékmezö formátuma
  • Csomag: Csomagok száma
  • Szint: az aktuális szint 

  2. sor: Fejléc ==> Kicsoda   Név    Idö    Pontszám   Kártyák

  3. sor: 

  • Kicsoda    ==> Játékos
  • Név           ==> A játékos neve
  • Idő            ==> a játék indítása óta eltelt idő
  • Pontszám ==> az eddig megszerzett pontok összege
  • Kártyák:    ==> a maradék kártyák száma

 4. sor: (opcionális, csak verseny esetén):

  • Kicsoda    ==> Ellenfél
  • Név           ==> Az ellenfél neve
  • Idő            ==> a játék indítása óta eltelt idő
  • Pontszám ==> az ellenfél eddig megszerzett pontok összege
  • Kártyák:    ==> az ellenfél maradék kártyáinak száma

A képernyő alján található gombok:

lowerButtons
Settings1

  Beállítások menü:

 – Játékosok listája

    Itt adható meg a játékos neve

    – Kattintson a + jelre, aztán gépelje be egy új játékos nevét és nyomja meg a Bevitel gombot. (max. 8)

Edit
Delete

    – Kattintson a  jelre a játékos nevének módosításához
    – Kattintson a jelre a játékos eltávolításához. Figyelem! A játékossal együtt az adatai is el lesznek távolítva.
    – Kattintson egy játékos nevére a játékos kiválasztásához. A továbbiakban ez a játékos fog játszani.
    – Kattintson “<” jelre a felső sorban, ekkor visszatér a beállításokhoz.

 – Háttérzajok hangerő

 – Zene hangerő

 – Nyelv. Jelenleg a játék a következő nyelveket támogatja:

               – angol

               – német

               – magyar

               – orosz

– Statisztika

– Itt jelennek meg az összes játékos eredményei. Ha egy játékos eredményeit részletesen meg akarja tekinteni, akkor nyomja meg a “>” jelet a sor jobb oldalán.

– Az egy játékoshoz tartozó összes szint és kártyacsomag statisztikáinak megjelenitése táblázatos formában: 

minden sor egy egy szintnek felel meg, a soron belül az 1, 2, 3, 4 csomaghoz tartozó lejátszott játékok száma látható    

– A megtekinteni kivánt szintre / csomagra kattintva megnyilik a hozzá tartozó részletes statisztika:

– Itt kiválasztott szint / csomag pároshoz tartozó lejátszott játékok részletes statisztikája látható. Ha egy játékot újra le akar játszani, akkor érintse meg a  lejétszás jelet a sor jobb oldalán.

– Írj véleményt az App Store-ban

                Ezt a menüpontot választva elindul az App Store applikáció és a játékos megírhatja a véleményét vagy üzenhet a fejlesztőnek.

       – Lekapcsolódás a Game Center-ről

                Ez a menüpont csak akkor jelenik meg, ha a játékos elözöleg kapcsolódott a Game Center-hez. Hatására a játék nem fog tovább kommunikálni a Game Centerrel.  

– Vissza

Start

   Start menü

 – Kapcsolódás a Game Center-hez (csak akkor jelenik meg, ha a játékos még nincs a Game Centerhez kapcsolva) (ÚJ)

 – Mutasd a Game Center-t (csak akkor jelenik meg, ha a játékos korábban már kapcsolódott a Game Center-hez)  (ÚJ)

 – Újra játszom (az utolsó játék újraindítása)

 – Új játék

 – Következö szint (ÚJ)

 – Elözö szint (ÚJ)

– Válassz szintet és opciókat

 – Verseny

 – Mégsem (bezárja a Start menüt)

Cards

  Kártyacsomag (ez nem nyomógomb). A rajta levő szám a maradék kártyák számát mutatja)

Questionmark

    Segitség. E gomb megérintése esetén ezt a információs oldalt jeleniti meg.

Tipps1

Tippek (ezen a gombon levő szám a lehetséges lépések számát mutatja). A gomb minden megérintésekor egy lehetséges lépést jelenit meg zöld vonalak segítségével. A tippben szereplö kártyák villognak. 

Undo1

 Az utolsó lépés visszavonása. Tetszöleges számú visszalépés engedélyezett.

A verseny lefolyása:

  • A verseny menüpontot kiválasztva, ha több aktiv játékos is elérhető, akkor felsorolja a választható játékosok neveit, amiből kiválaszthatjuk a kivánt ellenfelet. 
  • A kiválasztott ellenfél készülékén a következő üzenet jelenik meg

           Xxx szeretne veled játszani

  • a kiválasztott ellenfél igennel vagy nemmel válaszolhat.
  • Igenlő válasz esetén mindkét készüléken elindul ugyanaz a játék
  • Verseny üzemmódban mindkét játékos aktuális pontszámát és maradék kártyaszámát megjeleniti.
  • Amikor az egyik játékos befejezi a játékot (minden kártyáját a gyűjtőkbe helyezte), akkor az általa elért pontszám 10 % -át megkapja jutalomként.
  • Ezután az App összehasonlitja a pontszámokat, az a győztes akinek több pontja van. Azonos pontszám esetén az a győztes, aki befejezte a játékot.