Szómágia

Olvasd el ezt a leírást más nyelveken: EN DE HU RU

Nézd meg a másik játékom leírását: Repülő Virágos Kártyák és Láthatatlan szavak (ÚJ)


Készíts szavakat a játékmező alatti 1, 2 vagy 3 betűs betűcsoportokból!

A játéknak 2 különböző üzemmódja van: “Szógyűjtő” játék és “Fix-betű” játék.

Mindkét módban: a játékmező alatt elhelyezkedő betűk vagy betűcsoportok közül válasszuk ki a nekünk megfelelő betűket, koppintásokkal forgassuk a kivánt pozícióba, majd húzzuk fel a kivánt helyre. Az igy elhelyezett betűk piros színüek.

A piros betűk szabadon áthelyezhetők a játékmezőn. Mozgatáshoz egyszerűen húzd az ujjad végig vízszintesen vagy függőlegesen az áthelyezni kívánt betűkön, majd mozgasd az ujjad egy szomszédos üres mezőbe a mozgatás mód aktiválásához. Ezután húzd a betűket egy szabad pozícióba. Kiválasztás és mozgatás során a betűk színe kék. Ha az egyik betű egy másik felett mozog, akkor a betű színe sötétvörösre változik. Ha egy vagy több betű sötétvörös, amikor az ujjad felemeled, akkor az összes betű visszatér eredeti helyzetébe, különben az új pozícióban marad.

A játék célja, hogy a minél több pontot szerezz egy feladat elvégzése során:

  • “Szógyűjtő” játék esetén gyűjts annyi különböző szót, amennyit a játék kezdetén kiválasztottál.
  • “Fix-betű” játék esetén használj fel a szavaidban annyi fix betűt, amennyit a játék kezdetén kiválasztottál.

A feladat teljesítése után választhatsz:

  • a játék folytatódik új feladattal
  • a játék véget ér és új játék kezdődik

A szavak kijelölése nagyon egyszerű: érintsd meg a táblán a kijelölni kívánt szó első betűjét, majd húzd végig az ujjad a szó többi betűje felett. Emeld fel az ujjad a szó utolsó betűje fölött. Ha az alkalmazás elfogadja a szót, akkor a szó zöldre vált, különben a szó betűi háromszor pirosan villognak. Pontok az elfogadott szavakhoz: 2 betű – 0 pont, 3 – 10, 4 – 50, 5 – 100 stb.

A szavak kiválasztása során a betűk iránya tetszőleges lehet. Ha nincs szabad hely további betűk számára a mezőn, az “Új játék” gomb “Új kör”-re vált, és különböző színekben villogni kezd.

Ebben az esetben:
  • Ha még mindig vannak üres helyek a táblán, de ezek nem szomszédosak, akkor átrendezheted a piros betűket, hogy helyet biztosíts további szótöredékeknek.
  • keress és jelölj ki további szavakat a játékmezőn (bónusz pontok a zöld betűk újrafelhasználásáért!)
  • indíts új kört az “Új kör” gomb segítségével. Új kör kezdésekor a játékmezőről látványos animáció segítségével felszállnak a zöld színű betűk, a pirosak és a fel nem használt fix betűk a helyükön maradnak.
Játékszabályok:
  • a játék csak egyes számú főneveket fogad el
  • a szavak kijelölése tetszőleges irányú lehet, de a szó nem keresztezheti önmagát
  • azonos szavak nem tartalmazhatnak közös betűket
  • “Fix-Betű” játék esetén a pontozás változik: minden fix betű, ill. kör megduplázza a szóért járó eredeti pontszámot. Például egy ötbetűs szó általában 100 pontot kap. Ha a szó két fix betűt tartalmaz, akkor a szó 300 pontot kap. A második körben ugyanez a szó már 400 pontot kap.
Tanácsok:
  • érdemes figyelni az olyan szavakra, amelyek mindkét irányban értelmesek (pl. láb-bál)
  • sok olyan szó van, amelynek egy része szintén értelmes szó (szalon – szalonna – szalonka)
  • érdemes minél több szóban felhasználni a ugyanazokat betűket, mert ezért értékes jutalompontokat kapunk. “Fix-Betű” játék esetén ez különösen igaz.

A játék részletes ismertetése

A játék első indulásakor a következő ablak jelenik meg:

  • A Kapcs. a Game Center-hez pontot választva a játék felkapcsolódik a Game Center-re. Ha ez a játék az első, amelyben játékos csatlakozik a Game Center-hez, akkor be kell jelentkeznie az Apple-ID segítségével.
  • A kérdezz késöbb pontot választva a játék következö indulásakor újra megjelenik az ablak.
  • A ne kérdezz többé pontot választva az ablak többé nem jelenik meg.

A játék képernyője három részből áll:

Fejrész:

  • 1. sor: tartalmazza az aktuális kör sorszámát és az eddig eltelt játékidőt
  • 2. sor: mutatja a kitűzött feladat teljesítésének állapotát:
    • “Szógyűjtő” Játék esetén mutatja az eddig összegyűjtött szavak számát
    • “Fix-Betű” játék esetén mutatja az eddig felhasznált fix betűk számát
  • 3. sor: mutatja a Game Centerben első helyezett játékos pontszámát és nevét
  • 4. sor: mutatja az aktuális játék helyezését a Game Centerben, az aktuális pontszámot és a játékot játszó játékos nevét
  • 5. sor: mutatja az aktuális játék helyzését a lokális játékok között és a játék nevét
  • 6. sor: ez egy nyomógomb, aminek a segítségével válthatunk a játékmódok között. A nyomógomb felirata annak a játéknak a neve , amelyikre vált a nyomógomb megérintése (“Fix-Betű Játék” vagy “Szógyűjtő Játék”), ez pont az ellenkezője az ötödik sorban kijelzett játéknak. Játékmód váltás esetén az aktuális játék eltárolódik és bármikor visszaválthatunk erre a játékra.

További 6 nyomógomb található a fejrészben:

  • : a gomb megérintésekor visszatér a főmenübe (az aktuális játék eltárolódik)
  • , : a gomb segítségével ki és bekapcsolhatjuk a játék háttérzenéjét (a nyomógombon levő kép mindig az aktuális állapotot jelzi)
  • : vissza – az utolsó akció visszacsinálása (undo)
  • : A gomb felirata változik az aktuális helyzettől függően:
    • Ha a játékmezőn vannak üres helyek, akkor a felirat “Új játék”. A gomb megérintésekor új játék indul. Az aktuális játék eltárolódik. A játék indulása előtt választhatunk, hány szót szeretnénk gyűjteni (Szógyűjtő Játék) ill. hány fix betűt szeretnénk felhasználni (Fix-Betű játék)
    • Ha a játékmezőn nincs szabad hely a további betűk elhelyezésére, de már vannak megalkotott szavak (zöld színnel), akkor a gomb felirata “Új kör”. A gomb megérintésekor a zöld betűk felrepülnek a játékmezőről és új kör indul.
    • Ha a játékmezőn nincs szabad hely a további betűk elhelyezésére, és nincsenek megalkotott szavak (zöld színnel), akkor a felirat “Befejezem”. A gomb megérintésekor a játék befejeződik és új játék indul.
  • : A gomb megérintésekor új ablak nyílik, melyben az eddig létrehozott szavak listája tekinthető meg, a szavak hosszával és a szóért kapott pontszámmal.
  • : szókeresés indítása
Szókeresés:

Nagyon hasznos segédlet: a gomb megnyomásakor az egész játékmező lejjebb tolódik és egy új ablak nyílik meg, alatta 5 gombbal:

  • : a keresés befejezése
  • ? : a helyén bármilyen betű lehet
  • *: a helyén bármilyen és akárhány betű lehet
  • vissza: a kereső szó utolsó betűjének törlése
  • , : növekvő ill. csökkenő sorrendbe történő rendezés

A játékmező betűit és a ? és * szimbólumokat felhasználva készíthetünk egy kereső kifejezést.

Példák:

A gomb segítségével fejezhetjük be a keresést.

Játékmező

“Szógyűjtő” játék indulásakor a játékmező teljesen üres, “Fix-Betű” játék esetén 8 lila betű (rögzített betű) jelenik meg. A fix betűk száma az aktuális körtől függ: 1. kör: 8 lila betű, 2. kör: 9 …, 24. kör: 31. A 25. körtől kezdve a lila betűk száma 32 marad. A lila fix betűk teljesen véletlenszerűen, de szimmetrikusan jelennek meg a játékmezőn. Ha az előző körből maradtak fix betűk, akkor ezek a helyükön maradnak, csak annyi fix betű kerül hozzáadásra, amennyire szükség van a kívánt szám eléréséhez az aktuális körben.

A játékmező színei:

  • fehér: szabad pozíció
  • piros: nem használt betű, ezek szabadon mozgathatók a játékmezőn
  • zöld: egy vagy több szóban felhasznált betű. A betű jobb alsó sarkában látható szám mutatja, hány szóban lett felhasználva az adott betű.
  • lilás-zöldes: egy vagy több szóban felhasznált fix betű.
  • arany szín: egy kiválasztott betűt tartalmazó szavak megjelenítésére szolgál

Bármely zöld vagy lilás-zöldes betű megérintésekor a kijelölt betűt használó összes szó minden betűje arany színre vált és egy kinyíló ablakban is megjelennek ezek a szavak:

Lábrész

  • A lábrész bal oldalán látható gomb segítségével lapozhatunk a jobb helyezést elért játékok felé. A legmagasabb pontszámú játék esetén ez a gomb nem használható.
  • A lábrész jobb oldalán látható gomb segítségével lapozhatunk a rosszabb helyezést elért játékok felé. A legalacsonyabb pontszámot elért játék esetén ez a gomb nem használható.
  • A lábrész közepén három, 1, 2 vagy 3 betűből álló betűcsoport van, melyeket érintéssel forgathatunk a megfelelő irányba. Egy betűcsoportot megérintve az felhúzható a játékmező bármely szabad pozíciójába.

Mint korábban már említésre került, a gomb segítségével visszatérhetünk a főmenübe.

Főmenü:

  • Játék: az utoljára játszott játék folytatása
  • Legjobb eredmény: Ez a menüpont csak akkor jelenik meg, ha korábban csatlakoztunk a Game Centerhez. A menüpont kiválasztása esetén megjeleníti a legjobb játékosok listáját.

A lista alatt 3 gomb van:

  1. Válassz egy táblázatot: itt választhatunk a Szógyűjtő játék ill. a Fix-Betű játék eredményeinek megjelenítése között
  2. Válassz egy időtartamot: választható Összes, Hét, Ma
  3. Vissza: visszatér a főmenübe
  • Válassz nyelvet: A játék 4 nyelvet ismer: angol, német, magyar, orosz. Mindegyik nyelven külön tárolja a megkezdett játékokat, igy akár több nyelven is játszhatunk egyidejűleg. Kiválóan alkalmas nyelvtanulásra / gyakorlásra.
  • Mutasd a Demo-Játékot: Egy animációval megjelenít egy üdvözlő képernyőt, ahol a “Szógyűjtő” vagy a “Fix-Betű” gombok segítségével indíthatjuk a kivánt Demo játékot. A “Később” gomb segítségével későbbre halaszthatjuk a bemutatót.

Jó szórakozást!